close
تبلیغات در اینترنت
خود كشي
فهرست
صفحه اصلی
آرشیو
لینکستان
تماس با ما

اطلاعات کاربری

عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

موضوعات
دانلود قرآن كريم
قاريان مشهور [93]
قاريان خردسال [2]
بازي و نرم افزار
اندرويدي [35]
ويندوز [3]
فايلهاي اسلامي
اناشيد عربي [3]
اناشيد فارسي [3]
اناشيد ديگر [1]
اذان [123]
كتاب ها
ادبيات و هنر [29]
رمان [40]
مجلات و هفته نامه ها [20]
ساير كتابها [16]
تاريخي [1]
اجتماعي سياسي [1]
مطالب و مقالات
مقالات و متون اسلامي [243]
دل نوشته ها و اشعار [114]
داستان و حکایت [27]
مطالب ديگر [24]
آموزش ها
آشپزي و تغذيه [56]
آموزش خياطي [6]
سرگرمی ها
طالع بینی ها [12]
سينمايي خارجي [1]
سريال خارجي [1]
فرید کوشکی زاده
اشعار و نوشته ها [57]
مقالات و کتاب ها [13]
اطلاعات عمومي
زندگينامه بزرگان [1]
زهرا بازيار
نوشته ها [1]

آرشیو
1396
1395
1394
1393
1392
1391

پیوندهای روزانه
آرشیو لینک ها

جستجو


مطالب سايت
پیوستن به کانال ما در تلگرام


خود كشي

براي مطالعه     خود كشي     به ادامه مطلب برويد...

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله مالك الملك ومصرف الأيام القائل (كل شئ عنده بمقدار) أحمده سبحانه واشكره واسأله العظمة والاعتبار ، وأشهد أن لاإله إلاالله وحده لا شريك له العزيز الغفار ، والواحد القهار ، وأشهد أن سيدنا ونبينا محمداً عبده ورسوله دعا إلى الله وأخذ بحجز العباد عن النار ، وحذرهم ظلم النفس وقتلها والانتحار - صلى الله عليه وعلى آله وصحبه وسلم - ما تعاقب الليل والنهار وما تساقط ورق الأشجار .

امـا بعــد:

شما وخويشتن را به تقوى سفارش مىكنم ، زيرا كه تقوى سبب نجات در دنيا وآخرت است ، خداوند متعال مىفرمايد : (يا ايها الذين آمنوا اتقوا الله حق تقاته ولا تموتن إلا وأنتم مسلمون) (( اى مؤمنان چنانكه مى بايد ازخدا بترسيد ونميريد مگر  در حاليكه مسلمان باشيد)) .

بندگان خدا ! امروز جوامع غربى از بيمارى هاى جسمى واجتماعى گوناگونى رنج مى برد ، كه در حقيقت از دستاوردهاى منفى تمدن مادى بشمار مى رود كه با آن دست بگريبان است ، خوردن شراب وسقوط دردام مخدرات نتيجهء تلاش نافرجامى است كه براى فرار از حقيقت تلخ وحصول سعادت وخوشبختى انجام مى گيرد ، خودكشى آخرين راه حلى است كه براى فرار از جهنم آن تمدن منحط وپيامد هاى سوءِ آن انتخاب مىگردد ، توجه سريع بسوى ماديت وتك بُعدى، وازهم پاشيدگى روابط اجتماعى وخانوادگى ، احساس سردرگمى بوجود آورده است ، پس از آنكه در مقابل يأس ونا اميدى تسليم شدند انديشهء نجات از مشكلات زندگى مادّى آنان را وادار نمود كه به خودكشى روى آورند ، آمارهاى اعلان شده در اين زمينه آشكارتر ازآن است كه احتياج به توضيح داشته باشد .

البته از كافر بعيد نيست كه به خودكشى روى آورد ، زيرا نه ايمانى دارد كه به آن پناه ببرد ، ونه خانواده اى كه به آغوشش برگردد، ونه جامعه اى كه محبـتش او را سرگرم نگهدارد ، آنها در شرايطى پا به جامعه مىگذارند ، كه از عطوفت وسرپرستى خانواده محرومند .

پديدهء خودكشى كه سراسر عالم را فرا گرفته ، دلالت بر اين دارد كه با وجود پيشترفتهاى مادى بزرگ وگسترده تمدن امروز از تامين ضروريات اساسى انسان عاجز مانده و شكست خورده است ، بلكه اورا سرگشته وحيران رها ساخته كه نه براى زندگى اش هدفى مى شناسد ونه براى وجودش ارزش وآرمانى قائل است .

خودكشى پديدهء جديدى نيست ، امام بخارى -رحمة الله عليه - در صحيحش از سهل بن سعد ساعدى روايتى نقل مى كند كه فرمود: (( پيامبر به مردى كه به شدت با مشركين مى جنگيد نگاه كردند وفرمودند هر كس دوست دارد مردى از أهل دوزخ را ببيند به اين نگاه كند ، مردى اورا دنبال كرد وهمچنان ادامه داد تا اينكه آن شخص زخمى شد وبراى آنكه زودتر بميرد شمشيرش را برسينه گذاشت ورويش خوابيد تا اينكه از پشتش بيرون آمد )) ، پيامبر فرمودند: ((چه بسا يك بنده اعمالى انجام مى دهد كه مردم اورابهشتى مى پندارند اما در واقع او دوزخى است ، وچه بسا اعمالى انجام مى دهد كه در چشم مردم دوزخى پنداشته مى شود در حال كه وى بهشتى است براستى كه ارزش واعتبار اعمال به پايان كار بستگى دارد )) .

اين درصدر اسلام اتفاق افتاده ، كه البته اتفاق كم سابقه اى است ، اما هرگاه امروز چنين حوادثى در يك جامعه اسلامى تكرار شود بايد آنرا جداً بعنوان يك زنگ خطر تلقى نمود وبراى معالجه آن راهكارهاى مناسب در پيش گرفت .

اين زندگى شناسى است كه خداوند آفريدگار به ما عنايت فرموده ، و نعمت ارزشمندى است كه حفاظت واستفادهء بهينه از آن برما واجب است ، اين پروردگار مهربان است كه آنرا به ما بخشيده وهم اوست كه زنده مى كند ومى ميراند ، وانسان هيچگونه نقشى در پديد آوردن نعمت زندگى ندارد وروح امانتى است در نزد وى ، پس تجاوز برآن ،جنايت بشمار آمده كه سخترين گناه وعذاب را در آخرت بدنبال خواهد داشت ، پيامبر فرمودند : (كل المسلم على المسلم حرام دمه وماله وعرضه).

                                   (حديث از مسلم است بروايت أبوهريرة  ).

 يعنى: ((هر چيز مسلمان بر مسلمان حرام است خونش ومالش ، وآبرويش ))

براى حـفاظت از زندگى است كه اسلام جنگ بين دو مسلمان را حرام كرده است  ، از أبو بكرة روايت است كه فرمود : از رسول خدا شنيدم كه مى فرمودند : (( هر گاه دو تا مسلمان عليه يكديگر شمشير بكشند قاتل ومقتول هردو در دوزخند ، گفتم اى رسول خدا قاتل كه معلوم است مقتول چرا ؟ فرمودند چونكه او نيز درپى كشتن حريفش بود ))                                             (بخارى ومسلم ) .

از آنجاى كه حفاظت زندگى واجب است ، شريعت به مسلمان دستور داده كه از غذاء ودارو استفاده كند تا اينكه زندگى اش محفوظ بماند ، بلكه اگر از ازغذاء ودارو استفاده نكند وتلف گردد گويا خودش را قصداً هلاك كرده كه قابل مؤاخذه است تا جايى كه اگر گرسنگى فشار بياورد وزندگى اش را تهديد كند اسلام عزيز براى نجات جان او حتى خوردن محرمات از قبيل گوشت مرده وخنـزير وشراب را نيز مباح كرده است بلكه در چنين وضعيتى خوردن محرمات واجب است چنانكه براى سلامت مريض خوردن روزه فرض جايز است ، وچنانكه براى مريض ونا توان خواندن نماز درحالت نشسته وحتى درازكشيده مجاز است همهء اينها فقط بخاطر اين است كه زندگى انسان محفوظ بماند وسلامتش بخطر نيفتد ، انسان زندگى را با توان وبازوى خودش كسب نكرده بلكه خداوند نعمت زندگى را به او بخشيده ، واختيار سلب اين نعمت را جز مالك آن كه آفريدگار مرگ وزندگى است هيچ كس ندارد ، چناكه مى فرمايد : {إنا نحن نحيى ونميت ونحن الوارثون } ترجمه: (( ما هستيم كه زنده مى كنيم ومى ميرانيم ودر نهايت نيز همه چيز به ما متعلق است )) .

هر چند كه بيمارى دردناك انسان شدت پيدا كند ، يا فقر وتنگدستى او را به زانو در آورد ، يانا اميدى اعصابش را درهم بكوبد در هر صورت نبايد شكست را بپذيرد ودست به خودكشى بزند ، كه اگر چنين جنايتى مرتكب شود دوزخى خواهد بود(ولا تقتلوا انفسكم إن الله كان بكم رحيما ومن يفعل ذلك عدواناوظلماً فسوف نصليه ناراً وكان ذلك علي الله يسيرا) (نساء30) ترجمه: (( ونكشيد يكديگر راكه البته خدا بشما بسيار مهربان است وهر كس چنين كند از روي دشمني وستمگري پس اورا به زودى در آتش دوزخ در آوريم واين كار براي خدا آسانست )).

 ((عمرو بن عاص هنگامى كه در غزوه ذات السلاسل جنب شد واز غسل كردن با آب سرد بخاطر ترس از جانش امتناع ورزيد به همين آيه استدلال نمود وپيامبر جز خنده چيزى نفرمودند واستدلالش را با سكوت پذيرفتند )).

(روايت از ابوداود است

از أبو هريرة روايت شده كه رسول الله فرمودند: (( كسى كه خودش را خفه مى كند گويا در داخل دوزخ خفه مى كند وكسى كه خودش را بانيزه مى كشد گويا در داخل دوزخ با نيزه كشته است ))                                           (صحيح بخارى )

از حسن بصرى -رحمة الله عليه- روايت شده كه فرمود: جندب ابن عبد الله در اين مسجد حديثى برايمان روايت كرده كه تا كنون فراموش نكرده ايم  وممكن نيست كه جندب بر پيامبر دروغ بسته باشد گفت كه رسول الله فرمودند : (( در ميان امت هاي گذشته مردى بود كه زخمى شده بود بي صبرى كرد وبا چاقو دستش را  رگ زد وآنقدر خونريزى كرد تاكه مرد ، خداوند فرمود بندهء من پيش از اينكه من جانش را بگيرم پيش دستى كرد وخودش را كشت ، بهشت را بر اوحرام كردم )).

  ( صحيح بخارى)

خودكشى به هيچ عنوان قابل توجيه نيست هر چند كه انسان قلبش مملو از غم واندوه بوده وروحيه اش شكست خورده باشد ، وهر چند كه حوادث زمانه او را خورد كرده ومشكلات زندگى از پايــش در آورده باشد بهر حال آنچه كه به او پناه برده خطر ناكتر از چيزى است كه از او فرار كرده وآنچه كه از دست داده چندين برابر آن چيزي است كه بدست آورده است .

 همه قبول داريم كه غمهاى زندگى بسيارند ، وناراحتيها بى وقفه سرازير مى شوند ودرد ها يكى پى ديگرى سر مى رسد ونيز مي دانيم كه انسانها در اين جهان درهمه ابعاد زندگى از يكديگر متفاوتند ، در بيمارى وتندرستى ، داراى وتنگدستى ، عزت وذلت ، سعادت وشقاوت وغيره ، اما همهء  اينها بهانه نمى شود كه انسان برزندگى خشم گيرد وباكشتن خويش زندگي اش را نابود كند .

اگر اين استدلال را بپذيريم بنا بر اين دنيا از سكنه خالى شده ، وسنت خدا در زندگى دگرگون مىگردد در حالى كه سنت خدا هرگز قابل تغيير وتبديل نيست خودكشى كننده گمان مى برد كه  بدينوسيله از مشكلات رهايى خواهد يافت در حالى كه اين فريبى بيش نيست ، حقيقت اين است كه او با اين كار ، خودش را به بحران بزرگ ترى مى سپارد كه با دردهاى نزع روح وسكرات مرگ آغاز گرديده وبا انواع مختلفى از عذاب وعقوبت كه خداوند براى مرتكب چنين جنايتى در سراى آخرت آماده كرده است ادامه مى يابد .

راستىكسى كه به خودكشى روى مى آورد چه منفعتى كسب مىكند ؟ جز اينكه خودش را نا بود كرده وبا خوردن زهر ، يا سوزاندن ، يا بدار آويختن ، يا پرت كردن ويا به هر وسيله ديگرى به اين اميد مرگ را انتخاب كرده كه بعد از اين ديگر مشكلات وجود نداشته باشد ، در حاليكه خداوند بنابر مقتضاى عدالت خويش عكس اراده اش باوى عمل كرده است وپاداشى از جنس عملش براى او در نظر گرفته است كه مسلماً اين عذاب سخت تر ومدت آن طولانى تر خواهد بود .

كسىكه ايمانش ضعيف بوده و درعزم واراده اش ورشكسته باشد چنانچه درجايى نا مؤفق بماند ، يادردى ببيند ، يادريك كارتجارى شكست بخورد ، يا به واقعيت تلخى دچارگردد ، يادرخانواده مشكلاتى برايش پيش بيايد ، نمى تواند آنرا تحمل كند , دنيا درجلو چشمش تيره وتارگرديده وزندگى به عذاب تلخ مبدل مىشود ، بنا برين شعلهء اميد دردلش خاموش مى گردد ، وبراى نجات از اين عذابى است كه دست به خودكشى مى زند .

آزمايش در اين زندگى سنت خداوند است، وبنا بر حكمتى كه خويش مى داند  انسان را به شيوه هاى گوناگونى مى آزمايد ، يكى را بيمارمىكند ديگرى را تندرست ، يكى را غنا مى بخشد وديگرى را تنگدستى ، وهمچنين مرگ دوستان و عزيزان وكمبود ما يحتاج زندگى و آفات گوناگون از ديگر شيوه هاى آزمايش خداوندى است چنانكه مى فر مايد: (ولنبلونكم بشئ من الخوف والجوع ونقص من الأموال والأنفس والثمرات وبشر الصابرين * الذين إذا اصابتهم مصيبةٌ قالوا إنا لله وإنا إليه راجعون * أولئك عليهم صلواتٌ من ربهم ورحمةٌ وأولئك هم المهتدون ) . (بقره آيه:155-156-157) . ترجمه: (( وقطعاً شما را ببرخى از (امورهمچون) ترس وگرسنگى وزيان مالى وجانى وكمبود ميوه ها آزمايش مى كنيم ومژده بده بردباران را ، كسانى كه هنگامى كه بلائى بدانان مى رسد مى گويند: ما از آن خدائيم وبسوى او باز مى گرديم ، آن گروهند مخصوص بدرود والطاف الهى ورحمت خاص خداوند وآنها به حقيقت بسوى خدا هدايت يا فتگانند )) . اين سنت ديرينه خداوند است كه بندگانش را يكسان نيافريده ، ودر روزى وامكانات اعم از مال ومنصب ووجههء اجتماعى ميان آنان تفاوت گذاشته است ( هوالذى جعلكم خلائف فى الأرض ورفع بعضكم فوق بعض درجات)  (( خداوند ذاتى است كه شمارا در زمين جانشين قرار داده وبعضى از شما را بر بعضى ديگر با درجات گوناگونى برترى بخشيده است )) .

اگر در كتاب خدا وسنت پيامبر وسيرت مؤمنين دقت كنيد مى بينيد بسيار بوده اندآنانيكه به اشكال مختلف مورد سخترين آزمايشات الهى قرارگرفته اند كه كوهها را مى لرزاند ، اما چونكه آنان به صبر واستقامت وايمان به تقدير خداوندى مسلح بودند سرخروشدند بهر حال سختى ومصيبت زائل مى شود ووضعيت تغيير مى كند ، از كجا معلوم ، شايد مصيبت وآزمايش براى رفع مشكلى ، يا بخشيدن گناهى ، ويا بلند كردن منـزلتى آمده باشد ، پس اگر انسان با رضايت آنرا تحمل كند به هدف رسيده است . چنانكه رسول الله مىفرمايند: (( هيچ خستگى ودشوارى وغم واندوه واذيتى به مسلمان نمى رسد حتى خارى كه به پايش مى خلد مگر اينكه خداوند بوسيله آن گناهانش را مى پوشاند )).

                              (صحيح بخارى بروايت أبو سعيد خدرى وأبو هريرة -رضي الله عنهما-)

            حالا كه انسان بهر حال مورد آزمايش پروردگار قرار مى گيرد پس چرا قلبش قضاء وقدر الهى را نپذيرد وروحش در هنگام سختى ومصيبت آرام نباشد ، وصد در صد تسليم خدا نگردد ، فقط آدمهاى بىصبر هستند كه دلهايشان درچنين شرايطى بجاى تسليم ورضايت  از خشم وغضب بجوش مى آيد .

بعضى مردم با جوش و ناراحتى دائم ، خودشان براى خود مصيبت مى آفرينند چونكه هى از داخل خودشان را مىخورند كه چگونه من فقير زندگىكنم درحالىكه ديگران سرمايه دارند ؟! چگونه من مريض مىشوم وديگران سالمند ؟! به شكلى كه در واقع خداوند را در عدالتش متهم مىكند ، وگويا مى پندارد كه خداوند دارد ظلم مىكند ونعوذ بالله دارد به مالك وداناى حقيقى اعتراض مىكند ، او بدينوسيله دين را كه در قلبش حاكم بود از دست مى دهد ونا اميدى برزندگى اش چيره مى شود وچه بساكه كه وسوسه ها او را به عواقب وخيمى سوق مى دهند ، خداوند مى فرمايد : ( لا يسئل عما يفعل ) ترجمه: (( خداوند درباره آنچه مى كند سوال نمى شود))، ومىفرمايد : (نحن قسمنا بينهم معيشتهم في الحياة الدنيا ورفعنا بعضهم فوق بعض درجاتترجمه: ((ما هستيم كه روزى شان را در زندگى دنيا بين شان تقسيم كرديم وبعضى را بر بعضى ديگر با درجاتى برترى داديم )) .

همه ما مى گوئيم كه به قضاء وقدر ايمان داريم ، اما هرگاه مشكلى پيش بيايد بىصبرى وخشم وفغان عجيبى ازخود نشان مى دهيم زيرا ايمان بقضاء وقدر هنوز بعنوان يك عقيده راسخ جايش را در دلها نيافته، ويا اينكه اين عقيده برمفاهيم نا درستى استوار گرديده است .اگرجوامع اسلامى ما تربيّت سالم وپخته اى بيابند چرا يك مسلمان سعادت اخروى اش را براى هميشه، با خود كشى از دست بدهد ، وچقدرجاى تأسف است كه اين بيچاره با از دست دادن آخرت سهم خودش از زندگى دنيا را نيز بدست نمياورد .

چرا اين انسان مظلوم از زندگى ارزشمندش روى مىگرداند واز آن نفرت مىكند ؟ ، وچگونه است كه در آخرين ساعات زندگى ، دينش را به خطر مى اندازد؟ ، اگر دلش با نور ايمان پر مىشد ،  وخانه ومدرسه ودانشگاه ومسجد پايه ها وارزش هاى دين را در قلب او راسخ مىكردند هرگز در آخرين لحظات زندگى دينش را بخطر نمى انداخت ، واگر ارزش واهميت صبر در هنگام آزمايش ، ومقاومت در مقابل مشكلات به او آموخته مى شد ، هرگز كاربه اين رسوايى نمى كشيد .

اگر ايمان به خدا ، نتواند انسان را در هنگام سختى وگناه كنترل كند وبه او اطمينان خاطر ببخشد اين ايمان نيست بلكه يك ادعاى خشك وخالى است كه از نوك زبان وپرده خيال فراتر نرفته است ايمان به قضاءِ وقدر اعم از خير وشر آن، ديدگاه انسان را نسبت به غمهاى دنيا ومشكلات آن عوض مىكند وبه همه چيز ارزش ومعنى مى بخشد كه در آن صورت تلخى نيز شيرين است ، اينجاست كه انسان فقر را زهد ، بيمارى را جهاد ، شكست را وسيله اى براى صبر ، واندوه را روزانه اى بسوى اميد مى شمارد .با چنين ديدگاهى است كه همه درد ها وناراحتى ها تغيير شكل مى دهند وبه نوعى موفقيت ، وغلبه  بر نفس وشهوات نفسانى مبّدل مىگردند ، رسول گرامى مان مىفرمايند : (( شأن مؤمن تعجب آور است مؤمن همه شئونش خيراست ، اين امتيازفقط براى مؤمن است ، اگر به خوشحالى دست يابد شكر مى كند كه اين برايش خير است ، واگر به نا راحتى بر بخورد صبر مى كند كه اين نيز برايش خير است)) .

                                                                  (صحيح مسلم با روايت صهيب  )

بخاطر آنكه اثرات مصيبتها ومشكلات بر انسان سنگينى نكند واز بىصبرى وفغان وناله بدر آيد كافى است كه ديگر كسانى را كه مانند او دچار مشكلات هستند در نظر بگيرد ، بهر سوكه مى نگريد آيا جز مريض وداغديده وناله كننده كس ديگرى مى بينيد ؟ ، چقدر مصيبت وجود دارد؟ ، وچقدر زيادند كسانى كه جز صبر ، حتى ناله اى از آنان شنيده نمى شود ، چقدر زيادند بيمارانى كه ساليان دراز بربستر خوابيده اند ودرد مىكشند وپهلو عوض مى كنند؟ ، وچقدر زيادند آنان كه مشكل دارند ومقروضند وضربه ديده اند؟ .

حتى پيامبران آزمايش شدند ، بلكه آنان بيش از بقيه مردم دچار مشكل وسختى گرديدند ، يوسف زندانى گرديد ، (قال رب السجن أحب إلي مما يدعونني إليه) ترجمه : (( گفت: پرودگار ا! زندان بهتر است براى من از آنچه كه مرا بسوى آن فرا مى خوانند )) . (ولبث في السجن بضع سنين ) ترجمه: (( ودرنگ كردن در زندان چندين سال  )).

آنان از خانه هايشان اخراج شدند ، چنانكه پيامبرمان حضرت محمد از مكه به مدينه هجرت كردند ، ومهمتر از آن در غزوه احد مشركين جسم شريفشان را خون آلود كردند ودندان مباركشان را شهيد نمودند همچنين، خداوند، پيامبرش حضرت أيوب را با مرض بسيار سختى آزمايش نمود كه ايشان فقط صبر كرد ، از پيامبرمان ثابت شده كه ايشان فرمودند حضرت ايوب هيجده سال بيمار بود تا جايى كه جز دوتا برادر، همه كس خودرا از ايشان دور مىگرفت ،باز آنچه كه به مصيبت ايشان افزود اين بود كه با وجود كه مال وعيال بسيار داشت همه را از دست داد (وأيوب إذنادى ربه أني مسني الضر وأنت أرحم الراحمين * فاستجبنا له فكشفنا ما به من ضر وءاتيناه أهله ومثلهم معهم رحمة من عندنا  وذكرى للعابدين )  (انبياء 83 -84)  ترجمه : (( ويادكن اى رسول حال ايوب را وقتى كه دعا كرد كه اى پررودگار! مرا بيمارى ورنج سخت رسيده وتو از همه مهربانان عالم مهربان ترى پس ما دعاى اورا مستجاب كرديم ودرد ورنجش را بر طرف ساختيم وبه لطف ورحمت خود اهل وفرزندانش را (كه ازاو گرفته بوديم ) باعده ديگر به مثل آنهاباز به او عطا كرديم تا اهل عبادت ومتذكر لطف واحسان ما شود ))

پس اى مسلمان! هرگاه دچار ترس ونگرانى وپريشان گرديدى بلا فاصله خدا را يادكن وبه نماز روى آور تا كه روحت راشاد وقلبت را مطمئن گرداند ، پيامبر هرگاه مشكلى برايشان پيش مى آمد به نماز روى مى آوردند ، ومىفرمودند: (يابلال اقم الصلاة أرحنا بها) ترجمه: (( بلال ! نماز را اقامة كن تا كه ما را بوسيله آن آرامش بخشى ))   (سنن ابوداود)   اگر مال اندكى داشتى ودر آمدت كم بود اما دينت محكم بود بگو: ( حسبنا الله ونعم الوكيل ) يعنى: (( خدا ما را كافى است و اوبهترين كار ساز است )) .

از يك سو تنها زيستن ودر خود فروفتن ، ودر مقابل نيرنگ هاى شيطان تسليم شدن ، وخودرا به امواج ناراحتيها وجوش وغم ها سپردن ، واز سوى ديگر از رفقاى صالح وخير خواه دور بودن بستر بسيار مؤفقى براى خود كشى است . امامزّين شدن به حليه صبر ، شيوه قهرمانانى است كه همهء سختى ها و ناملايمات را باسينه اى گشاده ، واراده اى محكم ووجدانى آزاده وشكست نا پذير متقبل مى شودند ، پس هرچند كه مصيبتها انباشته شده ودرهم بپيچند وراهها فرارويت تاريك بنمايد صبر كن كه پيروزى درپى صبر خواهد آمد، وبدان كه هرگرفتارى آسودگى وهر سختى آسانى بدنبال دارد .

شكى نيست كه همهء مسئوليت خودكشى كننده بدوش خود او است كه چنين جنايت وحشيانه وعمل زشتى را انجام داده است ، اما جامعه نيز بخشى از مسئوليت را بايد بپذيرد ، چونكه اگر اين شخص قلب مشفق وسينه گشاده اى مى يافت ، يا كسى كه او را در بغل مى گرفت ودر بارهء دردها وناراحتيهايش با او درد دل مى كرد اگر خير خواهى را مى يافت كه با تقديم نصيحتى به او راه را برويش روشن مىنمود ، اگر  عالمى يا استادى يا طلبه اى مى يافت كه اشكالاتش را دور كند واورا مطمئن گرداند ، اگر همسايه اى مى داشت كه ازحالش مى پرسيد وخويشاوند دلسوزى كه به او پناه مى برد وبرادرى كه با او مهربان مى بود اگر جامعه آگاهى مى داشت همه كه از حال همديگر خبر مى داشتندو به داد يكديگر مى رسيدند اگر در چنين جوى زندگى مىكرد ديگر مشكلى بنام خودكشى وجود نداشت ولزومى نبود كه چنين موضوعى مطرح گردد .

 

 

( بارك الله لى ولكم في الـقرآن العظيم…)

 

درباره : مطالب و مقالات , مقالات و متون اسلامي ,
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 41
تاریخ : شنبه 12 فروردين 1396 زمان : 18:39 | نویسنده : فريدکوشکی زاده | نظرات ()

مطالب مرتبط

آخرین مطالب ارسالی
خاطرات من 1 قربانيان خرافات تاریخ : دوشنبه 26 تیر 1396
دل نوشته آتنا اصلاني تاریخ : دوشنبه 26 تیر 1396
هفته نامه علمي فرهنگي اجتماعي دارالقرآن روستاي كوشك شماره 1 تاریخ : جمعه 16 تیر 1396
مرگ تاریخ : شنبه 12 فروردین 1396
خود كشي تاریخ : شنبه 12 فروردین 1396
حقيقت مردانگى تاریخ : شنبه 12 فروردین 1396
عبادت وحقيقت آن در نزد سللف تاریخ : شنبه 12 فروردین 1396
سحر از ديدگاه اسلام تاریخ : شنبه 12 فروردین 1396
روح عبادت وعمل وشرط قبولى آن اخلاص است تاریخ : شنبه 12 فروردین 1396
هجرت تاریخ : شنبه 12 فروردین 1396

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

در تلگرام به ما بپيونديد.

http://www.pawish.com/Document/Download/untitled-3_6324f75950ac99a11851680.jpg


تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
آمار مطالب
کل مطالب : 803
کل نظرات : 124
آمار کاربران
افراد آنلاین : 3
تعداد اعضا : 83

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 373
باردید دیروز : 722
گوگل امروز : 101
گوگل دیروز : 317
بازدید هفته : 1,095
بازدید ماه : 17,873
بازدید سال : 188,171
بازدید کلی : 621,722

مطالب پربازدید
دانلود ترتيل قرآن كريم با صداي استادعبدالرحمن سديس بازدید : 84779
دانلود كل قرآن كريم با صداي قاري ادريس ابكر بازدید : 56211
دانلود کل قرآن کریم با صدای قاری عبدالرحمن بن جمال العوسی بازدید : 22257
دانلود ترتيل قرآن كريم با صداي استاد سعود الشريم بازدید : 15841
دانلود قرائت قرآن كريم باصداي ابوبكر شاطري بازدید : 14173
دانلود كل قرآن با صداي فارس عباد بازدید : 10365
دانلود کل قرآن با صدای یاسرالدوسری بازدید : 8271
دانلود کل قرآن کریم با صدای ناصر القطامی بازدید : 7783
دانلود کل قران با صدای شیخ عبدالله عواد الجهنی بازدید : 5577
دانلود قرائت قرآن با صداي استادسعد الغامدي بازدید : 4677
دانلود قرائت قرآن با صداي عبدالباسط بازدید : 3185
دانلود ترتيل قرآن با صداي احمد الحذيفي بازدید : 2875
شعر به درویشی قناعت کن.... بازدید : 2495
دانلود اذان با صداي بسيار زيباي ياسر الدوسري بازدید : 2257
دانلود كل قرآن كريم با صداي قاري علي عبدالله جابر بازدید : 1407
برنامه ریزی ماهانه ختم قرآن بازدید : 1323
داستان کوتاه از فقیر و ثروتمند بازدید : 1279
دانلود كل قرآن كريم با صداي قاري محمد ايوب بازدید : 983
دانلود جامع الترتیل کل قرآن با صدای 26 قاری به صورت یکجا بازدید : 767
دانلود كتاب غم مخور از دكتر عائض القرني بازدید : 717
تلاوت هاي كم نظير قاري نوجوان احمد سعود بازدید : 711
مقاله اي در مورد سخاوت و بخشندگي بازدید : 607
دانلود كل قرآن كريم با صداي قاري عبدالودود حنيف بازدید : 599
دانلود کل قرآن کریم با صدای قاری ابراهیم الجبرین بازدید : 533
دانلود كل قرآن كريم با صداي قاري محمد حسان بازدید : 499
دانلود اذان بسیار زیبای مدینه منوره شهر پیامبر صلی الله علیه و سلم بازدید : 489
پروردگارا ....... بازدید : 447
مقاله اي در مورد حضور قلب در نماز بازدید : 443
دانلود قرآن کریم با صدای قاری نوجوان یوسف کالو بازدید : 439
Quran – Naskh (Indopak Quran) 1.0.3 دانلود قرآن با خط نسخ بازدید : 429
دانلود كل قرآن كريم با صداي قاري علي الكلباني بازدید : 429
گرچه پیر است این تنم بازدید : 411
دانلود تفسیر نور دکتر مصطفی خرمدل بازدید : 405
دانلود كل قرآن كريم با صداي قاري علي الحذيفي بازدید : 399
فواید سجده از نظر پزشکی بازدید : 381
مقاله اي در مورد ثواب ها و فوايد روزه بازدید : 381
شعر الهي رحمتت را شاملم كن بازدید : 377
داستان يك با يك برابر نيست!!! بازدید : 375
فرق آرامش و آسایش چیست؟ بازدید : 371
دانلود كل قرآن كريم با صداي قاري عبدالهادي الكناكري بازدید : 355
ستارگان غربی مسلمان میشوند و زنان ما غربی!!!! بازدید : 353
دانلود کل قرآن کریم با صدای قاری بندربن عبدالعزیز البلیله بازدید : 337
هرگز در مورد کسی زود قضاوت نکنید بازدید : 319
لعنت شدگان چه کسانی هستند؟ بازدید : 319
دانلود کل قرآن کریم با صدای قاری محمد المحیسنی بازدید : 317
دانلود نشيد زيباي يا حامل القرآن بازدید : 313
دانلود کل قرآن کریم با صدای قاری عبدالله کامل بازدید : 291
داستان و تمثیلی زیبا از دنیا بازدید : 253
شعر با قدسیان آسمان بازدید : 237
دانلود نشيد بسيار زيبا و محبوب دل غافل بكن توبه بازدید : 227

مطالب تصادفی
محبوبترین اعمال نزد الله
دارو و دوست
طالع بینی شخصیت متولدین شهریور ماه
طرز تهیه سس انبه+ نکات تهیه سس انبه
دانلود كل قرآن كريم با صداي قاري عبدالهادي الكناكري
طرز تهیه بورانی عدس
دانلود اذان با صداي حسن صلاح بعلول
دوبیتی شعر درد
طرز تهیه زیره پلو
داستان زاهد و مرد مسافر

کدهای اختصاصی
http://www.rozblog.com/user/kooshkizadeh.jpg?6036

پشتیبانی
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Tem98.Com



designed by: Tem.rozblog.com , all rights reserved

<-blogid->

<-BlogAuthor->

<-blogid->

http://kooshkizadeh.rozblog.com/

فريد كوشكي زاده

فريد كوشكي زاده

فريد كوشكي زاده

<-BlogAbout-> بهترين ها را اينجا تجربه كنيد...

فريد كوشكي زاده