close
تبلیغات در اینترنت
دانلود مقالات و کتاب های فرید کوشکی زاده


عضو شوید


نام کاربری :
رمز عبور :

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

ارتباط با ما

تاریخ : جمعه 02 آذر 1397
بازدید : 9
نویسنده : admin

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آسایش و آرامش انسان

بر این باوریم که انسان دو بعد جسمانی و روحانی دارد و هرکدام برای ما منفعتی در بر دارد و نیازهایی نیز دارند که باید برطرف شوند.

بعد جسمانی ما در ظاهر و باطن قابل مشاهده ما خلاصه میشود که همه انسان ها و حیوانات از آن برخوردارند و نیاز آن تنفس ، غذا ، پوشاک ، مسکن و امنیت است. و این هرچند اصل نیست و پیش نیاز روح است ولی تا این نیازها بر طرف نشوند هرکسی نمیتواند به نیازهای بعد روحانی بپردازد.

بعد روحانی ما آن جنبه وجودی ماست که جسم برای آرام گرفتن آن به وجود آمده و تفکر و احساسات روحی ما از او سرچشمه میگیرد و هدف از زندگی این است که اول به جسم خود پرداخته و به آسایش برسیم اما در خوشی های جسمانی غلو نکنیم زیرا آسایش و رفع نیازهای جسمانی صرفا پیش نیاز است اما هدف نیست و هدف رفعنیاز بعد روحانی ماست . بعد از پرداختن به نیازهای جسم آنگاه فرصت برای شکوفایی روحی مهیا میشود و مقصد این است که بعد فراغت از پرداختن به آسایش جسم در رسیدن به ارامش روح بکوشیم و اگر کسی بتواند خود را از فکر به آسایش به تفکر به آرامش برساند و میانشان تعادل ایجاد کند آن شخص مراحل زندگی انسانی را به خوبی طی می کند .

خروج  موفقیت آمیز از مرحله نیاز جسمانی  به دلیل اینکه انسانها اجتماعی زندگی میکنند و نابرابری هایی همیشه وجود داشته و دارد بسیار سخت است و برای هر کسی این امکان وجود ندارد . اما آیا این به این معناست که چون رسیدن به آسایش کار سختیست پس ورود به مرحله آرامش غیر ممکن است؟ یا اینکه اگر کسی تا اخر عمر برای آسایش جنگید و نتوانست از ان خلاص شود تا به آرامش برسد وارد دایره انسانیت نشده است؟

هرچند رسیدن به آسایش ابتداست اما کسانی این توانایی را دارند که بتوانند با کمترین آسایش و سطح رفاه خود را وارد دایره معنویات کنند و از آن لذت ببرند . همچون کسانی که نان در آب دریا میزنند و به استغنای خویش می نازند. هرچند این راه وجود دارد و گروهی آن را پسندیده و به آن عمل کرده اند ولیکن حکومت نباید این نوع تفکر را برای برنامه ریزی زندگی مردم اتخاذ کند زیرا این نوع با روحیات عموم انسان ها مغایرت دارد. و دولت ها باید مراحل معمول را برای مردمانشان اتخاذ نمایند یعنی برای مردم آسایش و رفاه و امنیت را برقرار سازند تا مردم توانایی ورود به دایره معنویات را پیدا کنند.

اگر انسانی به دلایلی نتوانست این راه سخت را برای رسیدن آرامش طی کند و موقعیت وی نیز امکان ارضای نیاز جسمانی وی را در اختیارش قرارنمیداد  و او تا پایان عمر خویش مجبور به  تلاش برای بقای خود بود این مسئله  تا حدی به تلاش  وی و قسمتی نیز به جامعه و ساختارسیاسی و اقتصادی حاکم بر آنجا بر میگردد هرچند او وارد لذت های معنوی نشده اما این بدین معنا نیست که تنها او مقصر است بلکه تقصیر بیشتر متوجه جامعه است.

اگر انسانی توانست به آسایش برسد اما در آن غوطه ور شد و معنویات را به فراموشی سپرد و طریق آرامش را طی نکرد آن شخص خود مقصر است مادامی که معنویات در جامعه وی موجود باشند . زیرا که  در رفع نیاز مادی و جسمانی جامعه و افراد دیگر دخیل هستند  اما بعد از رسیدن به آسایش ، راه معنویات هموار تر است و دخالت های جامعه کمتر است.

ما باید نیازهای جسمانی خویش را بشناسیم و به راهکارهای رسیدن به آن بیندیشیم و سپس علل نا آرامی روحی خویش را شناخته و در رفع آن بکوشیم هرگاه این دو در حالت تعادل قرار گرفتند ما زندگی معمولی خواهیم داشت و هرگاه یکی بر دیگری پیشی بگیرد زندگی ما دچار اضطراب میشود .

به قلم : فرید کوشکی زاده

برای دانلود pdf متن بالا اینجا کلیک کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: فرید کوشکی زاده , مقالات و کتاب ها ,
:: برچسب‌ها: آسایش , آرامش ,
تاریخ : چهارشنبه 04 مهر 1397
بازدید : 15
نویسنده : admin

«توهین به مقدسات اهل سنت حرام شرعی است»مقام معظم رهبری

اهل سنت در هر جای  و هر زمانی اهل بیت پیامبر را تکریم  کرده اند و میکنند و خواهند کرد ، و در خطبه  جمعه شان  نیز از آنها به بزرگی یاد میکنند . مگر می شود پیامبر (ص) را قبول داشت و اهل و آل او (ص) را نه؟

در تشیع نیز مقام معظم رهبری و بزرگانی دیگر احترام به اعتقادات را ارزش و اهانت بدانها را حرام دانسته اند اما بعضی ازتندروها  گوششان به این سخنان بدهکار نبوده و  نیست که نیاز به گوشمالی دارند.

 آنها آنقدر کوته بین هستند که در این برهه حساس که مملکت با مسائل بغرنجی دست و پنجه نرم می کند جای اینکه به اتحاد و همدلی ملت ایران کمک کنند ، تفاوت ها را نشناخته و با سخنانشان اتش فتنه و اختلاف می افروزند.

دولت باید با افرادی که وحدت اسلامی را خدشه دار میکنند و به تفاوت ها دامن می زنند برخوردی قاطع نماید.

پذیرش تفاوت ها و احترام به اعتقادات یکدیگر باعث همدلی و وحدت می شود.

یک اهل سنت : فرید کوشکی زاده



:: موضوعات مرتبط: فرید کوشکی زاده , مقالات و کتاب ها ,
:: برچسب‌ها: "شایان مصلح" , "احترام به عقاید" , یک سنی , اهل سنت , وحدت اسلامی ,
تاریخ : دوشنبه 26 تير 1396
بازدید : 36
نویسنده : admin

مردم عجیبی هستیم
به قول بچه های مدرسه اصحاب پرچم !
باد به هر سمتی وزید تغییر میکنیم !
روزی که با یه کشور عربی مسابقه داریم فضای مجازی پر میشه از فحاشی به اعراب و بعدشم میگیم ما ایرانیا متمدن بودیم و هستیم و...!
هرازگاهی هم بی هیچ اطلاعی  تحلیلگر مسائل خاورمیانه + آمریکا+انگلستان و  اسرائیل میشیم ! و نتیجه آخرمونم اینه که ایران همچیه و بقیه هیچن و....!
 یا روزی که هیچ سوژه ای نداریم میایم و به نوع پوشش فلان و فلان بازیگر یا بازیکن  گیر میدیم! و یه جنجالی راه میندازیم که یا اخراجش میکنن یا ممنوع التصویر !  جالب اینکه  برا اعتراض به حکم هم با هم همراه میشیم !
خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو  شده ملکه ذهن ما و تمام رفتارامونو تحت تاثیر قرار داده !
خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو جمله صحیحیه اما زمانی که خود جمع رسوا نباشه !
و با جمع خوش نام همراه باشیم.
ولی ما با جمع رسوا همراه میشیم برای رسوا نشدن !
باید تفکر و رفتارمون رو تغییر بدیم و جمع نیکو پیدا کنیم !
چند روزیه تو فضای مجازی برای دختر گل #آتنا  تاسف میخوریم ! دختری که قربانی .............. (مقصر واقعی شاید خود ما باشیم برا همین نمیتونم دقیق مشخص کنم قربانی چیه کی  !)
به هر حال این جمع خوبه مثل تمام جمع هایی که برای دفاع از حقوق به وجود میاد
از قدیم گفتن کار آن کرد که تمام کرد
پس تو دنیای واقعیمونم با این جمع ها همراه باشیم
تو فضای مجازی خیلیا خودشون نیستن و جرات ندارن هویت واقعی خودشونو وارد مجازی کنن
اینجا خیلیا با دنیای واقعیشون تفاوت دارن
چون اگ تفاوت نداشتن
در مسئله آتنا و هزاران قتل و تجاوز دیگه که
صد در صده فضای مجازی این کارو محکوم میکنه!
که اکثریت دنیای واقعی رو تشکیل میدن ؛ باید دنیای واقعی بهشت میشد ولی میبینیم که نیست
 سوال اینجاست
اگ واقعا همه ما مجازیا همون آدمای واقعی هستیم پس این همه جنایت کار کی میتونه باشه !؟
همه ما داریم اینکارا رو محکوم میکنیم !
و بازم خود ما مرتکب این کارا میشیم  !
بعضیا  بد کوچک و بعضیا بزرگ
معلوم میشه هنوز ناخالصی و خرده شیشه داریم که باید پاک شیم
بیایم خودمون باشیم
هویتمون رو پیدا کنیم
اگ مجازی خوبیم واقعی هم خوب باشیم
اگه واقعی خوبیم مجازی هم خوب باشیم
تا وقتی تک تک ما تغییر نکنیم ،  فداکار و دلسوز نباشیم
چیزی عوض نمیشه
به امید روزی که پاکان سرزمینم سکوت خودشون رو بشکنن
و لغزندگان سرزمینم دوباره خودشون رو پیدا کنن !
✏️ #فرید_کوشکی_زاده
#چو_ایران_نباشد_تن_من_مباد
#انسانم_آرزوست
#آتناها_متاسفیم!

كانال ما

https://t.me/faridkooshkizadeh



:: موضوعات مرتبط: فرید کوشکی زاده , مقالات و کتاب ها ,
تاریخ : پنجشنبه 14 بهمن 1395
بازدید : 147
نویسنده : admin

روستاي كوشك _ بندرلنگه ( در يك نگاه)

وجه تسميه
كوشك در لغت به معناي قصر ، كاخ و منطقه مرتفع و بلند است  ، در علت نامگذاري آن  اقوال مختلفي وجود دارد كه مهمترين آن وجود قلعه اي است كه به (قلعه كافرون) مشهور است .
اين قلعه تاريخي كه احتمالا به دوران قبل از اسلام وبه زرتشتيان تعلق داشته از بين رفته است و فقط مكان آن مشخص  و مصالح آن در اطرافش پراكنده است  و جا دارد در اين باره تحقيقاتي صورت بگيرد.
تاريخچه
آثار مكتوب زيادي درمورد تاريخ روستاي كوشك در دسترس نيست و بيشتر يافته ها از ميان سخن ريش سفيدان و بزرگان است كه شفاهي نقل شده اند و اينك به خلاصه اي از اين نقل ها ميپردازيم:
در روزگاران گذشته درشرق اين روستا، شهري به نام ناليز بوده است و اين شهر  با كشورهاي خليج و همچنين هندوستان داد و ستد داشته است ، تا اينكه در حدود سال 1000 هجري قمري ، به سبب طغيان رودخانه  ميجان، آن شهر از بين رفته است و از اين شهر به جز تكه هاي سفال ، مصالح ساختماني و شالوده ي خانه ها ، چيزي باقي  نمانده است و نياز به كاووش هاي باستان شناسي دارد. و هنوز هم رودخانه و بركه اي در نزديكي آن وجود دارد كه نام خودشان را از آن شهر گرفته اند و همچنين يكي از شاخه ي خوريات ، ناليزي نام دارد كه مردم آن شهر  از آنجابه تجارت ميپرداختند .
وبعد از آن سيل ويرانگر مردمان آن ديار  بارسفر بسته ،گروهي به هند ، گروهي به حاشيه خليج فارس و بعضي ها هم به روستاها و شهرهاي  اطراف مهاجرت كردند  و قسمت اندكي از آنان هم در چند كيلومتري غرب ناليز ساكن شدند و كوشك فعلي را تشكيل دادند ، حدود يك قرن پيش باز به سبب خشكسالي و راهزني راهزن هاي كوهي، قسمتي از مردم روستا مهاجرت كردند  و در طي نيم قرن اخير خانواده هايي هم براي تحصيل فرزندانشان به ديگر روستاها و شهر ها رفتند و تمام اين رفتن ها دست در دست يكديگر باعث شد اين روستاي قديمي و بزرگ جايگاه خود را از دست دهد و به روستاي كوچكي تبديل شود... (دردست تحقيق....)



سديدالسلطنه كبابي
(اواخردوره  قاجاريه_ آغاز دوره پهلوي)
تنها تاريخ مكتوبي كه تا الان يافت كرديم قسمتي از كتابي به قلم  سديدالسلطنه كبابي است كه آن را نقل ميكنيم:
(قريه كوشك عبارت است از صد و پنجاه خانه و پنج بركه و يك مسجد و نخلستان و اغلب از چاه آبياري ميشوند و بنيانشان از سنگ و گل است و محصول آنها جو ، گندم، ارزن و خرما است و دواب و اغنامشان زياد است . تقريبا صدنفر شتر دارند كه مشغول باركشي اند و ماليات آنجا دويست تومان است .كه عشر بحوسات خرما و سرانه ي انسان و حيوانات دريافت ميشود . از هر شتر نر دوازده قران و از هر گاو سه هزار و ده شاهي ماليات ميگيرند. اراضي اينجا حاصلخيز ، در سنوات خوب ممكن است يك من حاصل آنها صد من شود . از كوشك تا به دريا يك فرسنگ ميشود و  از آنجا به بندر خمير دو فرسنگ است).
امروز روستاي كوشك
روستاي كوشك (بندرلنگه ) ، روستايي از توابع بخش مركزي شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان ايران است . اين روستا در دهستان دژگان قرار دارد . و بر اساس نتايج سرشماري مركز آمار ايران در  سال 1390  داراي 219 نفر جمعيت و 67 خانوار است .  در 20 كيلومتري بندرخمير و 80 كيلومتري بندرلنگه قرار دارد ، و  حوزه تحت مديريت آن  از روستاي چاه احمد تا روستاي حسن آباد است. و با توجه به كانون تشكيل دهياري ها و خدمات آن ،  اين روستا شاهد تغييرات چشمگيري در بافت خود ميباشد.
شغل مردم روستا در گذشته دامداري ، صيادي و كشاورزي بوده است كه امروزه بر اثر خشكسالي هاي پياپي كشاورزي و دامداري رونق خود را از دست داده اند .
اماكن و تشكيلات  مهم روستا شامل:
شوراي اسلامي ، شوراي حل اختلاف ، دهياري، پاسگاه ، مدرسه دبستان ، پست بانك ، دفتر مخابرات روستايي ، اولين آب شيرين كن خورشيدي كشور. دارالقرآن ،بسيج مردمي در قالب كميته هاي فرهنگي ورزشي ، خدمات و بهداشت وگروه فعال بهبودي(NA) .
جاذبه هاي تفريحي ، گردشگري :
جنگل هاي حرا ، خوريات (ناليز ، ساووي ، رودخونه ، بشيري ) ، آب انبارها(ناليز، هوايه ، حاجي علي ، بركه نو، بركه آغا، حاجي محمد علي، ) ، پارك ، زمين ورزش ، منطقه سرسبز چاه خير ، نخلستان ها (ديشابي ، مغ عمران ، كهورسلون ، اشكن ، رئيسي ، ديوارو ،باورد ، پشّه اي ، خياري، لابرو ، ناخايي و....)
جاذبه هاي تاريخي :
خانه هاي قديمي با مصالح  خشت وگل و چوب ، قلعه كافرون ، منطقه تاريخي ناليز .
درختان خود رو :
گز ، كنار(سدر)، كهور، كرت، مغيل، دهيل، انبو(سه پستان)، گفر، سلم ، حرا، مغ(نخل)، گز رودخونه و.....
درختان ديگر:
توت فرنگي ، نقل ، گارم زنگي (لوز)، ليمو شيرين ، ليموترش ، حنير(حنا)و.......
حيوانات اهلي :
بز، گوسفند، گاو، شتر و الاغ.
حيوانات وحشي:
آهو، خرگوش، روباه ، كفتار، ستورگ ، گراز، گرگ، طبق پشت ، اوشات ، پازن، قوچ ، جلو، سگ، گربه ، الاغ وحشي و....
پرندگان:
مرغ، خروس، كبوتر ، اردك، مرغ عشق، كمنزيل ، بلبل ، بنجير(گنجشك) ، كَتُم ، سالارو، كلاغ، كلاه بكو ، تاج سليماني، پلك سور(پرستو)، دنگ نانا ، دميل ، شوك ، شاهين ، غرابو ، ميل دريا ، كبوتر چاهي ، دميل ، داركوب ، ختوك ، بَت و.....
آبگير ها (بُنگر):
بنگر سيد،بنگر مرده شور ، بنگر سفته ، بنگر چاي ديوار و.....
سازه ها و وسايل قديمي :
جُغ ، طبق، جوغن، هاش،ملنتي، غفتوال، شتنگ ، هدنگ، سباس ، زرهاش، تك ، زنبيل ، دموك، شلوت، باديل ، كتل ، كوجيل ، پري ، تولك،بابزه ، پالون، كَتَب ، كوين ، هيزه ، دروازه ، زيلو ، ماشو و ....
سخن آخر:
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش (مولانا)
اميدواريم همشهريان عزيز و گرامي كه در اين روستا  زندگي ميكنند و آناني كه ديگر ساكن اينجا نيستند با كمك يكديگر، اين روستا را دوباره احيا كنند تا باز شاهد پيشرفت و ترقي اين  روستاي تاريخي باشيم.

گردآورنده و طراح: فريد كوشكي زاده
 كميته فرهنگي دهياري روستاي كوشك
عكس ها: